$60 млн на альтернативу Google. Бліц-інтерв'ю із засновником пошуковика Yep, який платитиме контент-мейкерам та хоче обігнати Ларрі Пейджа та Сергія Бріна.
Українська ІТ-компанія Ahrefs інвестує $60 млн у розробку власного пошуковика під назвою Yep. Він буде використовувати власні пошукові індекси і виплачувати 90% доходів від реклами контент-мейкерам.
Чим Yep відрізняється від Google?
Yep вирішує два питання які ніколи не зможе вирішити Google — приватність персональних даних і профіт шер.
Як ділитимуться доходи?
Google заробляє $160 млрд на рекламі, але весь дохід отримують тільки власники та інвестори компанії.
Yep буде розподіляти 90% заробітку від реклами між авторами контенту, які зможуть заробляти.
Зараз Google через зеро-клік та сніппети парсить інформацію з вебсайтів і не відправляє користувача на сайт з контентом. Тому автор контенту не просто не заробляє на контенті, а недоотримує трафіку на свій сайт.
Що по персональних даних?
Yep буде зберігати певні дані щодо пошукових запитів, але не персональні дані, за якими можна ідентифікувати людину.
Наприклад, Yep буде відстежувати, скільки разів слово шукали та розташування посилання, на яке клікали найчастіше. Але, на відміну від Google, новий пошуковик не буде створювати профіль людини, щоб надалі надсилати їй персоналізовану рекламу.
Конфіденційний вебпошук?
У Ahrefs є унікальна інфраструктура, яка потрібна, щоб збудувати пошуковик — веб краулер, індекс та пошукові алгоритми.
В альтернатив Google є 1 чи 2 компоненти, тому що ця інфраструктура дуже дорога. Більшість конкурентів по API отримують пошукові результати від Google або Bing, цим самим ризикуючи персональними даними користувачів. Чули про нещодавній скандал з DuckDuckGO?
Також є тонна публікацій про проблему Google з приватністю даних юзерів. В США та ЄС ідуть суди з компанією.
Хто цільова аудиторія?
Юзери Yep — це всі люди, що шукають інформацію. Тобто всі, хто користуються Google, Bing, Duck Duck Go та іншими пошуковиками.
Як довго триває розробка?
У 2019 році був перший анонс ідеї такого пошуковика. Тобто, юридично три роки. Але пандемія і війна вносили корективи у таймінги.
Скільки це коштує?
Ahrefs інвестує в розробку Yep $60 млн. Плану з витрат немає, витрачаються кошти на конкретні потреби розробки — інфраструктурні та зарплати команди.
Чи планують обійти Google?
А для чого ще запускати пошуковик? Якщо серйозно, обійти Google це майже неможлива історія в умовах його монополії — десь 91% ринку.