-->

Рекомендації по додаванню української мовної версії на сайт

 Чи повинен сайт мати україномовну версію сайту?

На сьогоднішній день на це питання є однозначна відповідь – ТАК. Сайт, який працює в Україні, повинен мати україномовну версію, яка повинна завантажуватися по замовчуванню для користувачів з України.

Українська мовна версія сайту

Згідно із законом України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” до 16 січня 2021 бізнесу потрібно було виконати всі вимоги та правила закону та перейти на державну мову – українську.

В частині 6 статті 27 йде мова про наступне:

Інтернет-представництва (в тому числі веб-сайти, веб-сторінки в соціальних мережах) органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної і комунальної форм власності, засобів масової інформації, зареєстрованих в Україні, а також суб’єктів господарювання, що реалізують товари і послуги в Україні та зареєстровані в Україні, виконуються державною мовою. Поряд з версією інтернет-представництв (у тому числі веб-сайтів, веб-сторінок у соціальних мережах), виконаних державною мовою, можуть існувати версії іншими мовами. Версія інтернет-представництва державною мовою повинна мати не менше за обсягом та змістом інформації, ніж іншомовні версії, та завантажуватись за замовчуванням для користувачів в Україні.

Версія такого веб-сайту державною мовою для користувачів в Україні повинна завантажуватися за замовчуванням.

Що стосується штрафів за відсутність україномовної версії сайту, то вони почнуть діяти з дати вступу в силу частини шостої статті 27 згаданого закону, тобто через 3 роки з моменту його вступу в силу — з 16 липня 2022 року.

Крім того, реклама має бути також українською мовою. Це зазначено в статті 32 закону:

Мовою реклами в Україні є державна мова.

Чи буде втрачено трафік при додаванні української мовної версії як основної (дефолтноїї)?

Всіх цікавить питання чи буде втрата позицій сайту (інтернет магазину) і  трафіку, якщо змамінити головну мовну версію сайту на українську. Так це цілком можливо, що айт втратить всі свої позиції і трафік, але не лякайтесь! Якщо все зробити правильно, то таке додаваня ще однієї мовної версії на ваш сайт лише відкриє нові можливості і зможе допомогти збільшити трафік, позиції, а з ними і конверсії!

Коротка інструкція як правильно перейти сайту на українську мову

  • Реалізація мовних версій сайту

Українська мовна версія сайту повинна мати адресу - https://site.ua/

Російська мовна версія повинна мати адресу - https://site.ua/ru/


  • rel alternate

Потрібно налаштувати атрибут  rel alternate для перекладів посилань.

Правила впровадження hreflang:

- Атрибут прописується окремо для кожної сторінки.

- Альтернативні сторінки повинні віддавати код 200 OK та бути відкриті для індексації.

  • Значення Hreflang


- для української версії сайту uk-UA

- для рос версії сайту ru-UA


ПРИКЛАД:
<link rel="alternate" href="https://site.ua/" hreflang="uk-UA" />

<link rel="alternate" href="https://site.ua//ru/" hreflang="ru-UA" />


  • Формування URL

- Для україномовної версії сайту всі URL адреси повинні транслітерувати з української мови. В тому числі назви категорій, це потрібно для реалізації 301 редиректів.


  • 301 редиректи


ПРИКЛАД. Реалізація посторінкових 301 редиректів.


Зі сторінки: https://site.ua/category/news/ на сторінку https://site.ua/ru/category/news/


А новий URL для УКР категорії буде  - https://site.ua/category/novyny/


Таким чином ви зможет передати трафік та траст зі сторих сторінок на нові. А україномовна сторінка буде індексуватись як нова, а не переіндексовуватись.


  • Canonical

Для всіх сторінок потрібно реалізувати канонічні URL.


  • Sitemap

Після додавання української мовної версії потрібно згенерувати новий файл sitemap.

Новий файл sitemap потрібно передодати до сервісу Google Search Console.


  • Внутрішня оптимізація


- Внести пошукову оптимізацію для метаданих: Title, Description.

- Написати та розмістити оптимізований текст на основні категорії та підкатегорії.


  • Оновлення вивантаження

Якщо на сайті була генерація XML файлів то їх потрібно оновити.

Оновити вигрузки для Google merchant center.


  • Мікро розмітка

Перепровірити мікро розмітку, а саме відповідність URL адрес.

  • NewsArticle/Article

  • Organization

  • Product

  • BreadcrumbList


Якщо на вашому сайті не має мікро розмітки, то це саме час для її впровадження.


Не забувайте, що кожен сайт особливий по своємо і перед тим як впроваджувати якісь зміни проконсультуйтесь з вашим SEO спеціалістом. Якщо у вас такого не має, то радимо звернутись в - SEO BUBEN