-->

Що таке арбітраж трафіку і як заробити від $4 тис. на місяць

Багато сучасних онлайн-професій пов'язані з маркетингом. Одна з таких спеціальностей – арбітраж трафіку.

    Що таке арбітраж трафіку

    Арбітраж трафіку

    Арбітраж – це економічний термін, що означає заробіток на різниці ціни. Наприклад, ви купуєте акції на одній фондовій біржі, де курс нижче, а продаєте їх на іншій, де курс вищий. Ваш заробіток – різниця між купівлею та продажем. Це арбітраж.

    Арбітраж трафіку – це залучення клієнтів за відсоток продажу. Такий арбітраж часто плутають із партнерським маркетингом та CPA-маркетингом. Розберемося, що є що.

    Партнерський маркетинг (англ. affiliate marketing) – допомога у продажу товару за комісію. Наприклад, будь-який магазин електроніки може продавати техніку Apple. Кожен із таких магазинів займається партнерським маркетингом, тобто продає чужий товар за додатковий відсоток.

    CPA-маркетинг (англ. cost per action) – різновид партнерського маркетингу. Різниця в тому, що винагороду ви отримуєте за певну дію. Наприклад, за заявку на покупку, реєстрацію користувача або саму покупку.

    В арбітражі трафіку ви залучаєте клієнтів для партнерського маркетингу. При цьому компанія-партнер ніяк не спонсорує реклами чи інших активностей. Наприклад, є компанія, яка продає телефони. За кожного клієнта, якого ви приводите, вона готова заплатити $20. Ви налаштовуєте рекламу на $100. Реклама приносить 10 клієнтів, компанія платить вам $200. Так, на арбітражі ви заробили $100.

    Види арбітражного трафіку

    Можна виділити три основні типи арбітражу трафіку:

    • Прямий арбітраж – у цьому випадку трафік безпосередньо йде у партнерські програми.
    • Використання посадкової сторінки, коли трафік йде на спеціальну сторінку (Landing Page), а звідти за реферальним посиланням – на партнерську програму.
    • Використання посадкової сторінки та реєстрації. Трафік ллють на посадкову сторінку, після чого користувач повинен зареєструватися через електронну пошту. Це дозволяє зібрати email-базу для подальшої розсилки.

    Чим займається арбітражник

    Найголовніша навичка арбітражника – налаштування та аналіз реклами. Сама реклама може бути різною та на різних майданчиках. Наприклад, контекстна та таргетована реклама в Instagram, Facebook або YouTube, реклама у блогерів чи трафік на сайт.

    «Білий» та «чорний» арбітраж

    Арбітраж ділять на «білий» та «чорний». Це залежить від типу проекту, на який ви залучаєте трафік.

    «Білий» арбітраж – це просування звичних продуктів, інтернет-магазинів та онлайн-товарів. Наприклад, магазин одягу чи техніки для цього використовують таргетовану та контекстну рекламу, просування за допомогою SEO чи постів у соцмережах.

    «Чорний» арбітраж – просування продуктів та сервісів, які можуть ошукувати користувачів. Зазвичай це букмекерські контори та азартні ігри. Для просування в «чорному» арбітражі використовуються: клікбейт (контент, який привертає увагу заголовком, але його зміст часто не відповідає дійсності. – Прим. ред.), обхід рекламних заборон та інші чесні способи.

    Особливості арбітражу трафіку

    Робота з арбітражем трафіку має три особливості:
    1. Ви можете втратити гроші. Про це говорять практично усі арбітражники. Наприклад, Олександр Недавніх, керівник партнерської CPA-мережі PDL-profit. Арбітражник вкладає в рекламу та просування свої гроші та отримує винагороду тільки після залучення клієнтів. Завжди є шанс прогоріти та нікого не привести. Але Олександр зазначає, що новачкові не варто боятися витратити перші гроші на невідомість.
    2. Потрібно постійно тестувати рекламу. Щоб розуміти, що добре працює, а що ні, арбітражнику потрібно проводити регулярні випробування. Про це говорить Дмитро Волконський, фундатор компанії Trionika. Він зазначає, що тестувати рекламні креативи та шукати способи отримати більше посилань на сайт потрібно щодня.
    3. Найімовірніше, знадобиться команда. Дмитро Волконський каже, що для арбітражу важлива зв'язка технаря та креативника.

    Фільтрування неякісного трафіку

    Коли ви ллєте трафік із кількох джерел, до вас може прийти нецільова аудиторія. Щоб залучити якісний трафік, рекомендують використовувати посадкову сторінку.

    Вона збільшує кількість дій від користувача і дає можливість відфільтрувати нецільову аудиторію. З іншого боку, лендинг дає можливість проаналізувати дані.

    Щоб це зробити, на лендінгову сторінку потрібно встановити статистику Google Analytics, а потім налаштувати мету - тобто скільки має бути реальних переходів з лендінга на партнерку. Потім дивимося: скільки було переходів до мети з усієї кількості відвідувань з конкретної площадки? Так і визначається ефективність.

    Куди лити трафік

    Після того, як ви отримали трафік з якихось джерел, його потрібно «злити», тобто перенаправити на інший ресурс. Для цього підійдуть різні партнерські програми.

    Наприклад:
    • CPA програма. Як ми писали вище, CPA – це cost per action, тобто оплата за якусь дію. Наприклад, за реєстрацію на сайті, замовлення товару, заповнення анкети або завантаження файлу.
    • SMS програма. У цьому випадку користувачеві пропонують залишити номер телефону або відправити SMS. Такі програми зараз втрачають актуальність, бо залежать від тарифів та правил мобільного оператора.
    • Партнерська програма з продажу. У цьому випадку трафік спрямовується на сайти, де користувач може замовити реальний товар.

    Як стати арбітражником

    Арбітражнику знадобиться комплексне розуміння маркетингу та навички роботи з рекламою. Ще треба розуміти, як залучати трафік із різних джерел.

    Основні джерела трафіку:
    • контекстна реклама;
    • таргетована реклама;
    • email-розсилки;
    • сайти;
    • трафік із YouTube та з інших відеоплатформ.
    Щоб стати добрим арбітражником, потрібно вміти працювати з усім переліченим вище. Можна пройти курси з кожного напрямку, загальний курс з маркетингу або спеціалізовані курси з арбітражу.

    Додатково раджу читати тематичну літературу. Наприклад, "Трафік-бізнес" Дмитра Волконського, "Арбітраж трафіку: як тестувати оффери" або "Залучення трафіку на сайт платними методами" від Алекса Номейна.

    Скільки можна заробити на арбітражі

    Заробіток на арбітражі залежить від того, скільки грошей ви вкладете у просування та який отримаєте трафік. Буває, що свої гроші вкладати не потрібно: замовник вам платить, ви налаштовуєте рекламу і те, що лишається – ваш заробіток. Дмитро Волконський каже, що арбітражник може заробляти від $5 тис. до $50 тис. і навіть більше.

    Арбітражник може працювати і з інших спеціальностей. Наприклад, таргетологом, PPC-фахівцем, affiliate manager - менеджером з партнерського маркетингу. У більшості вакансій зарплата прихована, але середні дані щодо України – від $700 до $3 тис. на місяць.

    Якщо говорити про конкретні вакансії, то можна влаштуватися affiliate/account manager і отримувати $700–800, якщо у вас є від року досвіду роботи в партнерському маркетингу і такі навички:

    Якщо ви працюєте з рекламними кампаніями 2–3 роки, у вас англійський рівень Upper Intermediate і вище, можна отримувати від $1 тис. до $3 тис.

    Які програми та сервіси потрібні для роботи

    Арбітражнику потрібно виконувати різні завдання. Ми зібрали сервіси, які допоможуть вам у роботі:

    • Weblium – для швидкого створення найпростіших сайтів та лендингів. Для арбітражу може знадобитися окремий веб-сайт. За допомогою Weblium можна зробити сайт за кілька годин.
    • Radaar – платформа, на якій можна об'єднати облікові записи всіх своїх соціальних мереж, планувати публікацію, переглядати аналітику та багато іншого.
    • Smmplanner – сервіс, за допомогою якого можна планувати публікації у Facebook, Instagram, Telegram та інших ресурсах.
    • AdsBridge – сервіс для відстеження трафіку, посилань та ефективності реклами.
    • Anstrex допоможе відстежувати рекламу конкурентів та її статистику. Це потрібно, щоб рекламувати ефективніше.