Багато сучасних онлайн-професій пов'язані з маркетингом. Одна з таких спеціальностей – арбітраж трафіку.
Що таке арбітраж трафіку

Арбітраж – це економічний термін, що означає заробіток на різниці ціни. Наприклад, ви купуєте акції на одній фондовій біржі, де курс нижче, а продаєте їх на іншій, де курс вищий. Ваш заробіток – різниця між купівлею та продажем. Це арбітраж.
Арбітраж трафіку – це залучення клієнтів за відсоток продажу. Такий арбітраж часто плутають із партнерським маркетингом та CPA-маркетингом. Розберемося, що є що.
Партнерський маркетинг (англ. affiliate marketing) – допомога у продажу товару за комісію. Наприклад, будь-який магазин електроніки може продавати техніку Apple. Кожен із таких магазинів займається партнерським маркетингом, тобто продає чужий товар за додатковий відсоток.
CPA-маркетинг (англ. cost per action) – різновид партнерського маркетингу. Різниця в тому, що винагороду ви отримуєте за певну дію. Наприклад, за заявку на покупку, реєстрацію користувача або саму покупку.
В арбітражі трафіку ви залучаєте клієнтів для партнерського маркетингу. При цьому компанія-партнер ніяк не спонсорує реклами чи інших активностей. Наприклад, є компанія, яка продає телефони. За кожного клієнта, якого ви приводите, вона готова заплатити $20. Ви налаштовуєте рекламу на $100. Реклама приносить 10 клієнтів, компанія платить вам $200. Так, на арбітражі ви заробили $100.
Види арбітражного трафіку
Можна виділити три основні типи арбітражу трафіку:
- Прямий арбітраж – у цьому випадку трафік безпосередньо йде у партнерські програми.
- Використання посадкової сторінки, коли трафік йде на спеціальну сторінку (Landing Page), а звідти за реферальним посиланням – на партнерську програму.
- Використання посадкової сторінки та реєстрації. Трафік ллють на посадкову сторінку, після чого користувач повинен зареєструватися через електронну пошту. Це дозволяє зібрати email-базу для подальшої розсилки.
Чим займається арбітражник
«Білий» та «чорний» арбітраж
Особливості арбітражу трафіку
- Ви можете втратити гроші. Про це говорять практично усі арбітражники. Наприклад, Олександр Недавніх, керівник партнерської CPA-мережі PDL-profit. Арбітражник вкладає в рекламу та просування свої гроші та отримує винагороду тільки після залучення клієнтів. Завжди є шанс прогоріти та нікого не привести. Але Олександр зазначає, що новачкові не варто боятися витратити перші гроші на невідомість.
- Потрібно постійно тестувати рекламу. Щоб розуміти, що добре працює, а що ні, арбітражнику потрібно проводити регулярні випробування. Про це говорить Дмитро Волконський, фундатор компанії Trionika. Він зазначає, що тестувати рекламні креативи та шукати способи отримати більше посилань на сайт потрібно щодня.
- Найімовірніше, знадобиться команда. Дмитро Волконський каже, що для арбітражу важлива зв'язка технаря та креативника.
Фільтрування неякісного трафіку
Куди лити трафік
- CPA програма. Як ми писали вище, CPA – це cost per action, тобто оплата за якусь дію. Наприклад, за реєстрацію на сайті, замовлення товару, заповнення анкети або завантаження файлу.
- SMS програма. У цьому випадку користувачеві пропонують залишити номер телефону або відправити SMS. Такі програми зараз втрачають актуальність, бо залежать від тарифів та правил мобільного оператора.
- Партнерська програма з продажу. У цьому випадку трафік спрямовується на сайти, де користувач може замовити реальний товар.
Як стати арбітражником
Арбітражнику знадобиться комплексне розуміння маркетингу та навички роботи з рекламою. Ще треба розуміти, як залучати трафік із різних джерел.- контекстна реклама;
- таргетована реклама;
- email-розсилки;
- сайти;
- трафік із YouTube та з інших відеоплатформ.
Додатково раджу читати тематичну літературу. Наприклад, "Трафік-бізнес" Дмитра Волконського, "Арбітраж трафіку: як тестувати оффери" або "Залучення трафіку на сайт платними методами" від Алекса Номейна.
Скільки можна заробити на арбітражі
Які програми та сервіси потрібні для роботи
- Weblium – для швидкого створення найпростіших сайтів та лендингів. Для арбітражу може знадобитися окремий веб-сайт. За допомогою Weblium можна зробити сайт за кілька годин.
- Radaar – платформа, на якій можна об'єднати облікові записи всіх своїх соціальних мереж, планувати публікацію, переглядати аналітику та багато іншого.
- Smmplanner – сервіс, за допомогою якого можна планувати публікації у Facebook, Instagram, Telegram та інших ресурсах.
- AdsBridge – сервіс для відстеження трафіку, посилань та ефективності реклами.
- Anstrex допоможе відстежувати рекламу конкурентів та її статистику. Це потрібно, щоб рекламувати ефективніше.