-->

Базовий чек-лист переносу сайту на іншу платформу чи CMS


Перенесення сайту на нову платформу (CMS) - трудомістка процедура. У ній задіяні різні фахівці: як правило, це SEO-фахівець, програміст та контент-менеджер.


Сайт можна перенести з мінімальними втратами, а можна втратити весь напрацьований трафік, якщо припуститися помилок. Саме тому важливо дотримуватися технології перенесення сайту.


У будь-якому випадку потрібно бути готовим до деякої втрати трафіку. Відновлюватись він може кілька місяців.


На основі свого досвіду зібралd чек-лист для перенесення сайту на нову CMS із мінімальними втратами.


Чеклист переносу сайту



1. Зберегти структуру сайту

По можливості зберігайте URL-адреси, які були сторінками входу на сайт. Звичайно, можна скористатися редиректами — але URL без перенаправлення матиме більшу вагу, ніж редирект. Тому при перенесенні сайту на нову платформу варто зберегти структуру URL, наскільки це можливо.


Якщо змінюється доменне ім'я то цей пункт не важливий і його потрібно пропустити.


2. Створено картку редиректів

Якщо з збереженими URL все залишається без змін, то з URL, що залишилися при переносі сайту, потрібно провести деякі маніпуляції. SEO-фахівець робить вивантаження всіх сторінок старого та нового сайту, зіставляє URL та формує карту редиректів. Після формування цієї карти не повинні залишитися URL-адреси, які будуть вести в нікуди і давати код 404. Тобто всім старим URL-адресам, які не відповідають новому сайту, прописуємо перенаправлення. У нас в агентстві SEO-фахівець формує таку карту у форматі таблиці, а програміст налаштовує перенаправлення до виведення нового сайту на основний домен.

Якщо змінюється доменне ім'я, то обов'язково потрібно робити посторінкові 301 редиректи.


3. Перенесені метатеги title та description

Новий сайт потрібно заповнити метатегами. Для цього достатньо зробити вивантаження тегів на старому сайті та внести їх вручну або через шаблон (якщо це передбачено) на новому.


4. Перенесено SEO-тексти

Швидше за все для сайту, на якому велося SEO, були написані тексти для просування. Їх також варто перенести на нову систему керування сайтом.


5. Перевірено розмітку сторінок

Сторінки повинні мати таку саму текстову розмітку, як і раніше. Крім того, потрібно перевірити статичне утримання на сторінках, де це потрібно. Текст має бути в статичному html - тоді він буде зрозумілий пошуковим системам.


6. Перенесені лічильники та вебмайстри

При переїзді сайту обов'язково потрібно перенести коди лічильника (Google Analytics): це збереже статистику сайту. При створенні нового лічильника статистика буде вважатися наново. Код Google Search Consol також слід перенести, проте якщо вони і загубляться під час переїзду, це не критично: їх можна заново створити.


Якщо змінюється доменне ім'я, то обов'язково змінюємо його в Google Analytics та Google Search Consol.


7. Сформовано новий robots.txt

У кожній CMS формуються свої директиви, які слід закривати від індексу пошукових систем. Тому файл robots.txt потрібно сформувати наново, залежно від виду CMS.


8. Перепровірка редиректів з www та http

Перепровірити справніст 301 редиректу з www на без www (чи навпаки, від ситуації), а також переадрезацію в протоколах з http на https.


9. Згенерувати sitemap.xml

Карта нового сайту має оновлюватися зі зміною його структури, появою нових сторінок тощо. Файл sitemap.xml не має містити битих сторінок і редиректів. Таким чином, при перенесенні сайту варто врахувати цей пункт та перевірити генерацію картки. Також карта сайту не повинна містити сторінки які закрити від індексацій у файлі robots.txt.


10. Перевірка наявністі 404-сторінок

Після пошуку битих сторінок необхідно видалити посилання на них. Якщо карта редиректів складена коректно, то й битих сторінок не повинно бути. Цей пункт допоможе перевірити коректність редиректів, зокрема.


11. Налаштування 404 сторінок

На новому сайті биті посилання повинні віддавати код 404, коректні код 200. Коректність кодів важлива для пошукової оптимізації сайту, тому, якщо ця проблема виявлена, її варто усунути до запуску сайту.


12. Налаштованя nofollow

Усі зовнішні посилання (ті що ведуть на стороні сайти з вашого) мають бути закриті від індексації. Ми радимо одразу передбачити цей нюанс, а не повертатись до нього в рамках технічного аудиту.


13. Налаштування сторінок пагінації

З тієї ж причини слід заздалегідь налаштувати сторінки пагінації, якщо на сайті є багатосторінковий каталог, блог і т.д.


14. Налаштування тегу canonical

Всі сторінки сайту повинні мати свої канонічні URL адреси.


Перш ніж запускати сайт після перенесення, перевірте усі пункти. Уважність до деталей, редиректів, метатегів забезпечить вам переїзд на нову платформу із мінімальними втратами трафіку та позицій. Також не забудьте створити резервну копію на якомусь домені або піддомені (попередньо закривши від індексу). Ви завжди зможете повернутися до неї і перенести відсутні дані, якщо потрібно, а також зможете порівняти новий сайт зі старим.