-->

Хто є маркетолог, а хто ні?


Хто є маркетолог, а хто ні?


Важливо розуміти різницю між інтернет-маркетологом і фахівцем по рекламному каналу. Людина, досконало знає, наприклад, контекстну рекламу, не є інтернет-маркетологом. Якщо брати аналогії в галузі будівництва, то:

Директор по маркетингу - це архітектор будівлі.
Інтернет-маркетолог - начальник ділянки. Він курирує процес будівництва. Він все перевіряє, креслить, відчуває, лається з виконробами, робить розрахунки. Починав як рядовий працівник будівництва.
Спеціаліст по контекстній рекламі - звичайний будівельник - зварювальник або сантехнік - кому як подобається. Він один з тисяч таких же - навіть не виконроб.

Хто є маркетолог

Навіщо інтернет-маркетологу вміти програмувати


Послідовно, як це відбувається в клієнтських проектах «комплект»:

... щоб проаналізувати бізнес клієнта. Робиться це в парі з технічним директором клієнтської компанії. Тут стануть в нагоді знання з маркетингу та струнка логіка. З досвіду, логіка найбільш розвинена у тих, хто стикався з програмуванням хоча б в вузі.

Вивчити сегмент інтернет-ринку. 
Спеціаліст досліджує загальну кон'юнктуру, попит і конкурентів. Тут необхідно, крім іншого, зайнятися дослідженням конкурентів, покопатися в їх сайтах (в тому числі, на рівні коду), зрозуміти використовувані маркетингово-технічні аспекти сайтів і реклами, чітко поставити завдання пошуковому маркетологу на аудит сайтів і прийняти його роботу. Часто інтернет-маркетологу потрібно щось спарсити з сайтів конкурентів - для цього потрібно чітко поставити завдання програмістам і прийняти виконану роботу.

Дослідити попит і скласти «дерево запитів». 
Для цього буде потрібно знання бізнесу клієнта, а також особливості формулювання запитів різними сегментами цільової аудиторії. Далі, запити необхідно розкласти по кластерам і зважити за різними критеріями і пріоритетам (для цього треба знати Excel, основи програмування і математику).

Провести аудит сайтів клієнта і його конкурентів. 
Сюди входить аудит технічного стану, пошукової оптимізації та зручності користування (юзабіліті). Аудити готують помічники. Маркетологу доведеться ці аудити як мінімум зрозуміти. У технічному і пошуковому аудиті чимало back-end і front-end нюансів - вони впливають на стратегію електронного маркетингу, яку повинні розробити інтернет-маркетолог з командою. Банально, щоб розуміти основи SEO і пошукового маркетингу, будуть потрібні знання верстки та програмування (почитайте керівництва від Яндекса і Google).


Розробити стратегію електронного маркетингу. 
Здійснюється командою разом з інтернет-маркетологом і технічним директором. Сюди входять: телефонія (загальна комп'ютерна грамотність і логіка дуже знадобляться), CRM (пункт про продаж зі списку 10 навичок, необхідних інтернет-маркетологу), концепція сайту і пошукового маркетингу (відразу виникає багато аспектів з області верстки, програмування і баз даних, які в загальних рисах повинні бути знайомі інтернет-маркетологу), і інші канали інтернет-маркетингу - в залежності від стратегії.

Чек-лист розробки стратегії інтернет-маркетингу і продажів.

Реалізувати стратегію електронного маркетингу і працювати з веб-аналітикою. Інтернет-маркетолог, безумовно, може працювати з фахівцями з конкретним рекламним каналам (наприклад, по контексту). За багато років ми випробували різні варіанти, і з власного досвіду можемо стверджувати, що часто найкращий результат досягається, коли один фахівець керує ключовими рекламними каналами, сайтом, і веде при цьому мало клієнтів. Безумовно, для успішного виконання цієї схеми агентство не повинно бути потоковим.