-->

Тренди в інтернет-маркетингу 2021

Інтернет-маркетинг змінюється постійно. Важливо за цим стежити, щоб розуміти, які інструменти більше не працюють, а які з нових набирають обертів.

Використання актуальних інструментів підвищить продажі, а старі непрацюючі приведуть до безглуздих витрат.


1/ Головний тренд - зростання популярності контент-маркетингу

Контент-маркетинг взлетів. Маркетологи будуть виробляти все більше і більше контенту і це призведе до проблем з кадрами - їх буде не вистачати. Поступово планка для копірайтерів знизиться і ми опинимося по-вуха в неякісних текстах.

Тому сьогодні недостатньо просто писати статті. Важливо робити їх максимально якісними та цінними, щоб виділятися на тлі посередніх матеріалів. Бонус створення класного контенту - він може поширювати себе сам через репости і лайки в соціальних мережах.


2/ Наскрізна аналітика

Незважаючи на те, що поки цей інструмент повноцінно використовують приблизно 5-10% рекламодавців, побудова систем наскрізної аналітики - це те, до чого рухається зараз ринок цифрового маркетингу. Розвиваючи свій бізнес, кожна компанія проходить певний шлях із застосуванням різних методів аналітики, який умовно можна розділити на кілька етапів.

Першим етапом є аналітика охоплень, коли вимірюються метрики, що лежать на поверхні - кількість показів, кліків, лайків, передплатників і т.д. Однак ці непрямі показники не дають розуміння, що і яким чином впливає на конверсію, тому бажано швидше переходити від цього етапу до наступного.

Другий етап - це аналіз шляхів конверсій. Компанія використовує рекламні майданчики, системи аналітики та коллтрекінга, які відстежують кількість лідів з того чи іншого джерела. Однак найчастіше і цього виявляється недостатньо для реальної оцінки рентабельності вкладень, адже не кожен дзвінок або заявка перетворюється в продаж, а ключові показники ефективності збираються на різних платформах.

Найбільш чітке розуміння окупності кожного джерела мають компанії, які перейшли до третього етапу - наскрізна аналітика. Цей метод дає можливість проаналізувати ефективність маркетингових вкладень в кожен канал, простежуючи всі взаємодії з клієнтом на шляху до покупки: від перегляду їм реклами до оформлення заявки та здійснення оплати.

Для наскрізної аналітики використовуються дані з рекламних джерел, каналів комунікації і CRM-систем, а при аналізі вимірюється рентабельність маркетингових інвестицій з урахуванням доконаних продажів, а не просто заявок. Складність реалізації наскрізної аналітики може полягати в зборі та об'єднанні всіх даних, що стосуються реальних оплачених замовлень і оформлених офлайн-продажів, а також витрат і результатів по рекламним кампаніям. Однак в результаті ви зможете визначити, які канали краще працюють на кожному етапі воронки продажів, отримати об'єктивну оцінку вартості ваших рекламних кампаній і вибудувати подальші стратегії щодо розподілу бюджету.

3/ Таргетування та органічні охоплення

Зниження органічних охоплень бізнес-сторінок - це тенденція, яка спостерігається на Facebook вже кілька років. На сьогодні алгоритми показу контенту в соцмережі працюють так, що без додаткового просування ваш пост побачать близько 1% підписників. У такій ситуації компаніям доводиться підвищувати рекламні бюджети або шукати способи підвищення органічного охоплення, щоб бути поміченими потенційними клієнтами.

Одним з найбільш поширених інструментів є налагодження органічного таргетингу. Ця опція на Фейсбуці безкоштовна і дозволяє показувати публікацію найбільш зацікавленій сегменту підписників. Така аудиторія найімовірніше буде взаємодіяти з вашим контентом - ставити лайки, залишати коментарі та ділитися постами, за рахунок чого збільшується показник залученості ER (Еngagement Rate) і підвищується ранжування в стрічці.

Якщо публікація отримала хороший відгук у невеликої групи користувачів, алгоритми Фейсбук демонструватимуть її більш широкіїй аудиторії. Однак вам потрібно добре уявляти портрет свого клієнта для ефективних налаштувань націлювання. Крім цього, важливо розуміти, що таргетинг може бути короткостроковим інструментом для отримання швидких продажів. Якщо ж ви хочете налагодити комунікацію з аудиторією, підвищити лояльність до бренду і працювати над довгостроковою перспективою, вам буде потрібно докласти чималих зусиль для розвитку своєї бізнес-сторінки.

Створення цікавого і корисного контенту комусь здасться банальною порадою, проте без нього високих охватов не добитися. Так, сьогодні одного контент-маркетингу недостатньо, однак якщо спочатку користувачі вважатимуть публікацію нудною, шансів у неї на показ більшій аудиторії зовсім мало. Цей принцип можна використовувати від зворотного - аналізуйте пости, які отримали хороший відгук, і розвивайте даний напрямок.

Наприклад, якщо користувач вважає за краще відеоконтент, йому швидше за буде показана ваша публікація з відео. Крім цього, на покази впливає безліч інших чинників: ступінь взаємодії користувача з вашої сторінкою раніше, його зацікавленість сторінками, схожими на вашу, можливі попередні негативні відгуки чи скарги, і навіть час публікації поста. Працюючи над стратегією отримання охоплень, потрібно враховувати ці нюанси і не забувати підкріплювати потрібні пости рекламою для досягнення хороших результатів. Соціальні мережі сьогодні - це не тільки контент, а й уміння синхронізувати активність користувачів зі своєю рекламною активністю.

4/ Посилення пошукової оптимізації

Останнім часом все частіше можна почути пророцтва про швидку смерть SEO як маркетингового інструменту. Пошукові алгоритми стають більш складними, при ранжируванні враховується все більше чинників, а багато раніше дієвих методів просування більше не працюють. Через це все популярнішим стає думка, що пошукові системи роблять безкоштовне просування неможливим.

Однак все не так однозначно, як здається на перший погляд. Раніше, коли сайтів було набагато менше, основним завданням пошукових систем було знайти сторінки з текстом, відповідним запитом користувача. Зараз же пошукові системи прагнуть серед безлічі веб-ресурсів видати користувачеві найкращий варіант - зручний, якісний, яке заслуговує на довіру сайт з релевантним контентом. Саме тому останнім часом в пошуковій оптимізації можна спостерігати явні трансформації. Google постійно оновлює посібник з оцінки якості пошуку, в якому робить ставку на репутацію (експертність, авторитетність, довіру) компаній, а контент тепер повинен відповідати не тільки ключовим словам, а й намірам користувача.

Ключі до успіху у видачі пошукових систем можна перераховувати довго, і все ж, якщо ви проаналізуєте джерела трафіку своїх конкурентів, ви побачите, що на сьогодні більшість користувачів приходить на сайт завдяки пошуковим системам. Саме тому SEO залишається важливою частиною маркетингової стратегії. Оптимізуйте її з урахуванням нових реалій, і ви отримаєте високий рівень пошукового трафіку:

  • підбирайте правильний набір ключових слів для кожної сторінки;
  • адаптуйте сайт під сучасні тенденції, починаючи від мобільної версії і закінчуючи можливістю знаходити ваш ресурс за допомогою голосового помічника або чат-бота;
  • дотримуйтесь рекомендацій щодо поліпшення пошукової оптимізації, включаючи роботу над якісним контентом, підвищення юзабіліті сайту і усунення технічних помилок, що впливають на ранжування.

5/ Мобільна оптимізація

Цього року мобільний трафік почав перевищувати стаціонарний. Велику силу почав набирати тренд мобільної оптимізації сайтів, особливо після того, як Google ввів алгоритм «Mobilegeddon», який спрямований на витіснення неадаптованих під мобільні пристрої сайтів з топів пошукової видачі.

Закінчилися часи, коли у сайту могло не бути мобільної версією або адаптивності. Крім того, підвищення мобільного трафіку веде до глобальної переорієнтації маркетингу в сторону мобільних пристроїв.


6/ Збільшення ролі відеоконтенту

Відео стає все популярнішим - третина часу інтернет-користувачі присвячують його перегляду. А відео на головній сторінці сайту здатне збільшити конверсію в середньому на 20%. Крім того, воно забезпечує високу залученість і низькі показники відмови, тому що хороший відеоконтент - кращий спосіб показати, як працює продукт.


7/ Programmatic

Programmatic media buying - це тренд серед західних брендів і великих компаній, який поступово переростає в стандарт покупки digital-реклами. Під цією технологією мається на увазі автоматизована закупівля таргетированной реклами за допомогою спеціальних платформ. Алгоритми програматики дають можливість показувати персоналізовані оголошення максимально зацікавленим користувачам.

На відміну від контекстної реклами, програматики враховує не тільки ключові слова для показів, але і проводить точний таргетинг по інтересам, місцем розташування, демографічним і соціальними ознаками. Ви не тільки економите час при самій закупівлі, уникаючи переговорів з власником рекламного майданчика і рутинних ручних процесів, а й отримуєте необхідну цільову аудиторію.

Для ефективної роботи з рекламними кампаніями в екосистемі programmatic Google створив Google Marketing Platform, де об'єднав інструменти аналітики та управління рекламою. Ви можете в одному місці планувати, закуповувати рекламу, оцінювати вплив кожного з каналів і ефективність вкладень в нього. Всі сервіси платформи GMP працюють за допомогою просунутих алгоритмів автоматизації, які дозволяють отримати максимальну користь від ваших інвестицій і маркетингових рішень.

Google Marketing Platform

Швидке отримання широких охоплень, гнучкий таргетинг, автоматизація процесів - переваги programmatic buying очевидні, і з кожним роком можна спостерігати його зростання на ринку інтернет-реклами. Але перш ніж переходити на програматики, варто оцінити, чи актуально це для вашого бізнесу.

Цей метод більше підходить для великого і середнього бізнесу, а не для невеликих компаній, не готових поки інвестувати в майбутнє. Варто розуміти, що для успішної реалізації кампаній програматики-реклами необхідно чітко уявляти свою аудиторію для націлювання, знаходити ефективні майданчики, пробувати різні рекламні стратегії в поєднанні з альтернативними маркетинговими інструментами і не забувати про креативність.

Популярні нині чат-боти - це відмінне рішення, коли користувачеві потрібно виконати набір стандартних дій: замовити їжу, забронювати квитки або оплатити послуги. Але іноді йому доводиться вирішувати нетипові ситуації і, натиснувши десяток кнопок, він все одно не отримує потрібної відповіді й чекає зв'язку з оператором. Тому перш ніж впроваджувати трендові інструменти, добре продумайте, що з них стосується Вашого бізнесу, а для чого краще використовувати звичні методи, щоб в зв'язці це давало максимальний результат.


Тренди в інтернет-маркетингу 2021