«Дуже легко зіпсувати свою репутацію, надто стараючись бути надто крутим, занадто рано», — пише споживчий технолог Інгвар Угланд у другій частині серії хронік про метавсесвіт.
Інгвар Угланд, споживчий технолог DNB і директор відділу New Tech Lab, має багато думок про метавсесвіт як платформу для взаємодії між людьми. Він розповідає про це в цілій серії статей, які будуть доступні на Digi.no протягом наступних кількох тижнів. Фото: Стіг Б. Фіксдал
«Запитувати, чи потрібно вашому бізнесу входити в метавсесвіт, — це все одно, що запитувати, чи повинен ваш бізнес бути в Інтернеті в 90-х».
Це рефрен, який ми чуємо від найбільших прихильників метавсесвіту. Вони вважають себе тими, хто поширює добру новину, майже як Євангеліє.
Правда в тому, що ми не знаємо, якою буде метавсесвіт. Це така само правда, як і те що ми не знали, на що перетвориться всесвітня павутина на початку 90-х.
Менше хвилювання
Під час великого щорічного торішнього шоу NFR у Нью-Йорку пролунав один гучний голос: Metaverse or Die! У цьогорічному випуску The Big Show сигнал мав інший звук. Метавсесвіт був набагато менш помітним.
Це не несподівано. І це не означає, що метавсесвіт провал. Досить часто ми переоцінюємо вплив технології в короткостроковій перспективі та недооцінюємо її вплив у довгостроковій перспективі. Це відомо як закон Амари. У той же час не дивно, що форма, яку вона приймає в довгостроковій перспективі, тобто коли вона отримує значно більший вплив, ніж ми можемо собі уявити, сильно відрізняється від форми, яку вона мала спочатку. Я прогнозую, що коли ми досягнемо цієї останньої точки, ми більше не будемо говорити про термін «метавсесвіт», так само як ми більше не будемо говорити про всесвітню мережу.
«Тільки коли приплив закінчується, ми бачимо, хто плаває голим»
Насамперед прижилася ідея про те, що все, що відбувається на екрані онлайн, має бути перенесено у VR, віртуальну реальність. Зараз ми бачимо набагато менше ентузіазму щодо цієї ідеї, ніж лише рік тому.
Однією з частин економіки метавсесвіту, яка почала дещо несправедливо погано, були NFT. Занадто багато спекулятивних об’єктів було продано як невзаємозамінні токени, і тому технології були повністю відкинуті. Але не втікайте, тому що можливості є вже сьогодні, не завжди в рубриці метавсесвіт, а частіше web3.
Групова дріб'язковість
Йтиметься про те, щоб змусити клієнтів захотіти бути частинокою бренду. Очікується прозорість і більш збалансований «обмінний курс» між даними, які користувач віддає, і тими, що отримує назад.
У цьому контексті, як і в контекстах метавсесвіту загалом, дуже легко зіпсувати власну репутацію, надто стараючись бути надто крутим і надто рано.
Ковтком свіжого повітря та прикладом гарного балансу є Starbucks, який випускає бета-версію своїх «Подорожей Одіссеї», яка є серією розважальних та інтерактивних заходів для отримання «Марок подорожей» у формі NFT та Odyssey. Бали, які можна використовувати, щоб розблокувати доступ до нових захоплюючих переваг і досвіду.
Успіх зараз полягає в тому, щоб діяти як Starbucks, з’ясувати, чого ви хочете навчитися зараз, залишаючись автентичним і не піддаючись спокусі погоні за короткостроковою рекламою!