-->

Чому Apple може запустити свій пошуковик і навіщо це потрібно компанії

Зміни пошуку Spotlight в iOS 14, оновлення пошукового робота Applebot і найм пошукових інженерів можуть означати, що Apple незабаром запустить власну пошукову систему, вважає власник медіакомпанії Cyowolf Джон Геншоу.

Apple може запустити свій пошуковик



Уже кілька років Google платить Apple близько $ 9 млрд доларів, щоб залишатися пошуковою системою за умовчанням в Safari на iOS і macOS.  Угода гарантує, що користувачі пристроїв Apple будуть шукати в Google, якщо вручну не змінять пошуковик в настройках браузера.


Але угода між компаніями може скоро закінчитися: регулятори Великобританії вважають, що угода шкодить ринку, писало Reuters у липні 2020 року.


З огляду на вплив встановлених і стандартних сервісів в мобільних пристроях, а також значну частку ринку у Apple, ми вважаємо, що існуючі домовленості Apple і Google створюють серйозну перешкоду для входу і розвитку конкурентів.  Це впливає на конкуренцію між пошуковими системами на мобільних пристроях.


Якщо в Великобританії вживуть заходів, може виникнути хвильовий ефект з боку Євросоюзу, який недавно переслідував Google за неконкурентное поведінку.


Регулятори Європи можуть змусити Apple відключити Google в якості стандартного пошукача і дати користувачам вибрати пошукову систему при першому запуску Safari.

Чому Apple може запустити пошукову систему

Тиск з боку регуляторів, складні відносини з Google і «дорослішання» Siri і iCloud можуть дати Apple запустити свою пошукову систему.  Є кілька ознак, що компанія, можливо, вже працює над нею.

Apple не потрібні гроші Google

Це найдорожча компанія в світі.  Apple може хотіти, щоб Google платила їй, але ці гроші їй вже не потрібні.

Apple інвестує ресурси і гроші в пошук

Компанія вкладає великі гроші в пошукове напрямок, якщо судити за списком тематичних вакансій для інженерів.


Apple шукає пошукових фахівців для роботи з технологіями штучного інтелекту, машинного навчання, обробкою природної мови для безлічі своїх продуктів.


Бета-версії iOS 14 і iPadOS 14 більше не використовують Google для видачі результатів пошуку

У нових версіях ОС результати видачі Spotlight позначаються як «пропозиції Siri» і повертаються в систему в обхід Google.


Компанія недавно оновила сторінку пошукового робота Applebot

У липні 2020 року Apple суттєво оновила сторінку підтримки веб-краулер Applebot - доповнення дуже схожі на ті, що Google пропонує веб-майстрам і SEO-оптимізаторів.  наприклад:


  • Доданий спосіб аналізу трафіку від Applebot.

  • Розширено інструмент аналізу useragent, який тепер визначає різницю між настільною і мобільною версією сайту.

  • Розширено правила robots.txt

  • Applebot тепер не тільки сканує HTML-код сторінки, а й її макет.

  • Додано розділ про ранжирування результатів пошуку і факторах, які впливають на стан сторінки у видачі.

Applebot почав сканувати сайти

Перевірка журналів сервера Coywolf показала, що Applebot щодня сканує сайт, чого раніше не траплялося.


Що Apple отримає від запуску пошукової системи

Пошуковик Apple, швидше за все, буде виглядати і працювати трохи інакше, ніж сучасні системи Google, Bing або DuckDuckGo.  Це тому що історично Apple любити робити все по-іншому, і їх пошукова система буде служити не заради показу реклами і отриманні даних користувача, а заради іншої мети.


З огляду на опису вакансій пошукових інженерів Apple і поступове об'єднання додатків та пошукової видачі в Spotlight, швидше за все, пошуковик Apple буде працювати в якості персоналізованого «центру даних».


Він може бути схожий на Google Assistant - але без реклами, повністю приватний і з більш глибокою інтеграцією в систему.  Користувачів може зацікавити сервіс, якщо він буде конфіденційним, з безшовної інтеграцією і персоналізацією даних з iCloud.


Apple може використовувати ІІ і машинне навчання, щоб отримувати результати пошуку з пошти, повідомлень, карт, подій, нагадувань, заміток, файлів, контактів, музики, новин, ТВ-шоу, фільмів, документів, сторонніх додатків і інших джерел даних.


І все це - з обіцянкою «справжньою приватності» і без реклами.


Apple може багато виграти від такого проекту.  наприклад:


  • Просування додатків в результатах пошуку, які принесуть користь сервісів Apple і відвернуть користувачів від PWA-продуктів (прогресивних веб-додатків), що просуваються Google.

  • Ослаблення монополії Google на ринку пошукових систем і значного удару по її доходах від реклами і збору даних.

  • Просування продуктів і послуг Apple, таких як Apple News + і Apple TV +.

  • Розвиток контролю і закритості екосистеми Apple.  Користувачі стануть залежні від персоналізованих результатів пошуку через сервіси і інтеграції продуктів, доступних тільки через пошукову систему компанії.

  • Розширення рекламної платформи Apple для просування сторонніх додатків в результатах пошуку.

Що це означає для SEO

Якщо Apple зможе захопити достатню частку ринку, це змусити SEO-оптимізаторів адаптуватися під нові умови.  Поки виходячи з документації Applebot тактика просування залишається колишньою, але можна розраховувати, що Apple відкриє нові можливості, недоступні в Google та інших пошукових системах.


Зараз все висновки засновані на припущеннях і спостереженнях, і Apple може ніколи не випустити свій пошуковик.  Також можливо, що користувачі iOS, iPadOS і macOS будуть користуватися ним і не підозрювати про це.


Він може бути настільки тісно інтегрований в системи і додатки компанії, що повідомлення та запити в Spotlight будуть просто повільно забирати на себе ті запити, які були б зроблені в Google.


Джерело: https://vc.ru/