-->

Google не допомагає: HomeToGo стверджує, що Google відбирає трафік у туристичних сайтів

Блок з власними пошуковими пропозиціями Google призводить до зменшення кількості кліків на сайти з пошукової видачі. Як виявилося, кожен бачить по-різному чесну конкуренцію.

Як повідомляє The Wall Street Journal, історія невеликої берлінської фірми HomeToGo GmbH наочно показує, з чим зараз зіштовхується багато туристичних компаній. Її сайт по оренді житла частково залежить від Google, так як саме з пошукової видачі люди часто переходять на сторінки з пропозиціями по оренді житла. Але з тих пір як на сторінках результатів пошуку по оренді з'явився блок з пропозиціями від сторонніх туристичних сайтів ситуація погіршилася просто катастрофічно.

HomeToGo стверджує, що Google відбирає трафік у туристичних сайтів

Згідно з розрахунками, цього літа переходи людей по посиланнях з Google-пошуку (органічної видачі), коли HomeToGo був першим результатом у видачі, впали на три чверті - в порівнянні з кількістю переходів, коли блок з пропозиціями оренди від Google не виводився.


home to go
HomeToGo отримує менше кліків по своїм посиланнях в результатах пошуку Google, коли на сторінці результатів з'являється блок пошуку Google для оренди житла


`


Турагенти і агрегатори довгий час покладалися на Google в розвитку свого бізнесу, витрачаючи мільярди доларів на рік на рекламу своїх послуг в пошуковій системі. І майже стільки ж вони скаржаться, що Google несправедливо втручається в їх сферу діяльності.

Довгий час Google був одним з основних драйверів розвитку таких туристичних сайтів, як Expedia і Tripadvisor. Але багато хто вважає, що саме підрозділ Alphabet являє собою велику конкурентну загрозу. Пошукові блоки для подорожей від Google та інші види спеціалізованих пошукових продуктів все більше утримують користувачів в екосистемі Google, спонукаючи їх використовувати продукти самого Google, а не переходити на інші сайти.

Google же стверджує, що направляє зростаючий обсяг трафіку на інші веб-сайти і що, коли справа доходить до туристичної інформації, його пошукова система стикається з жорсткою конкуренцією з боку туристичних сайтів.


Прес-секретар стверджує, що Google розробив нові способи відображення результатів пошуку aдля того, щоб задовольнити бажання користувачів отримувати швидкий доступ до корисної інформації: «Видалення цих результатів погіршить враження споживачів і призведе до зниження відвідуваності туристичних сайтів».


При цьому антимонопольні регулятори по обидва боки Атлантики розслідують заяви про те, що Google і інші гіганти Кремнієвої долини використовують свої можливості для придушення конкурентів. Також Міністерство юстиції США готується подати антимонопольний позов проти Google, при цьому швидше за все ключовим елементом цього судового процесу стане саме пошукова практика Google.

Вище антимонопольне відомство Європейського союзу наклало на Google штрафи на суму понад 9 мільярдів доларів, частково після заяв з боку торгових сайтів, що Google закрив результати пошуку за допомогою свого власного блоку товарних оголошень. Google оскаржив ці рішення. Офіційні особи ЄС заявили, що слідчі зараз вивчають використання компанією даних і отримали скарги від компаній, в тому числі HomeToGo.

Сам пошуковий гігант в своє виправдання заявляє, що його продукти, включаючи пошукові блоки, приносять користь як споживачам, так і іншим компаніям, так як «збільшують вибір і конкуренцію», а також «вирівнюють правила гри для малого бізнесу в усьому світі».