-->

Словник термінів інтернет маркетингу

AIDA: це позначення воронки продажів (маркетингової вирви, автовирви), абревіатура від назв етапів:

Attention/Awareness,

Interest,

Desire,

Action (привернути увагу, викликати інтерес, розпалити бажання купити, зробити дія купівлі/реєстрації тощо). Її аналог See Think Do Care

BR: Bounce Rate (показник відмов, показник відходу з сайту). Вивчається у модулі з Аналізу ринку, цільової аудиторії, конкурентів. Показник відмов лендингу/сайту: відсоток людей, які перейшли на сторінку і одразу ж покинули її. Це може говорити про те, що контент на сайті не відповідає очікуванням відвідувачів, або повільно завантажується сторінка і т.д.

CAC: Customer Acquisition Cost (вартість залучення клієнта). Це загальний критерій для маркетингу та продажу.

CLV: Customer Lifetime Value (цінність клієнта для бізнесу). Загальний обсяг продажу або сумарний прибуток, принесений клієнтом за час, що він користується послугами компанії.

Розглядається також із показником Lifetime Value, див. далі LTV

CPA: Cost-per-Action (оплата за дію). Модель оплати реклами. Перевага: рекламодавець платить не за покази та кліки, а лише за користувача, який вчинив необхідну дію (купівлю, реєстрацію, завантажив запропонований контент, скористався сервісом і тому подібне).

CPC: Cost-per-Click (оплата за клік). Модель оплати за рекламу, коли рекламодавець платить за клік по рекламному оголошення, а не показ, наприклад.

CPL: Cost-per-Lead (оплата за лід). Сума, яку рекламодавець платить за здобуття одного ліда.

CPM: Cost-per-Mile (оплата за 1 000 показів). Модель оплати за рекламу.

CPS (cost per sale) - оплата за продаж.

CPV (cost per view) - оплата перегляду оголошення.

CR (від англійської Conversion Ratio, CR) – коефіцієнт конверсії. Співвідношення відвідувачів інтернет-ресурсу, які вчинили на ньому дію, яка безпосередньо або згодом принесе прибуток власнику сайту (замовлення товару, дзвінок, реєстрацію, клік, підписку тощо) до загальної аудиторії сайту

CRM - скорочення від Customer Relationship Management. CRM представляє собою особливу систему, що займається управлінням зв'язками із клієнтами.

Якщо ви знаєте ваш сумарний дохід, ви можете розрахувати ваш дохід за кожен:

- клік (EPC - earning per click)

- лід (EPL - earning per lead)

Baseline - базовий рівень конверсії сайту, який намагаються покращити з допомогою А/В тестів.

Clickbait - контент із епатажним наповненням. Насамперед – заголовки.

CTA: Call-to-Action (заклик до дії) - текстове посилання, кнопка, зображення або будь-який інший елемент, який спонукає користувача на цільову дію: завантажити безкоштовний контент, зареєструватися, купити прямо зараз і т.д.

CTR: Click Through Rate (рейтинг кліків)

CTR - співвідношення натискань (кліків) на банер або рекламне оголошення до загальної кількості показів банера.

KPI: Key Performance Indicator (ключові показники ефективності). Показник допомагає визначити ефективність лендингу (сайту, рекламної кампанії або бізнесу в цілому), оцінити стан та ступінь реалізації маркетингової стратегії.

LTV: Lifetime Value (цінність життєвого циклу) 

Community management - управління спільнотою - взаємодія з цільовою аудиторією компанії через ведення та просування інтернет-спільнот.

PPC: Pay-per-Click (оплата за клік). Широко поширена модель інтернет-реклами, за якої рекламодавець розміщує рекламу на сторонніх сайтах та сервісах контекстної реклами пошукових машин таких як Google Adwords або Яндекс.Дірект

ROI: Return On Investment (окупність інвестицій)

SMM: Social Media Marketing (маркетинг у соціальних мережах). Просування бренду чи продукту через соціальні платформи.

А/В тестування – підхід до тестування кількох різних варіантів аудиторії сайту (трафіку) між цими варіантами для перевірки конверсії кожного з них та вибору найбільш конверсійного.

Глибина перегляду — кількість сторінок, які переглянула одна користувач за одне відвідування (сесію).

Тривалість відвідування (Visit Duration) – час одного відвідування користувача вашого сайту. Зазвичай розраховується як різниця між часом останньої активності користувача на сайті та часом його першого дії.

Націлення (таргетована реклама) - налаштування рекламної кампанії, формування демонстрації рекламного повідомлення групам людей певним ознакам.

Лід-магніт (Lead magnet) - зазвичай це щось безкоштовне, що ви даєте людині, щоб натомість отримати його контактні дані.

Retargeting - Ретаргетинг - Ремаркетинг - спосіб створення рекламного повідомлення для тих хто вже колись відвідував вашу сторінку або сайт. по іншому інтернет маркетологи її називають ще «переслідуюча» або «наздоганяюча» реклама.

Customer engagement — залучення клієнтів / встановлення контакту з споживачами - це зв'язок споживача та бізнесу через різні канали взаємодії. Цей зв'язок може бути реакцією, взаємодією або користувальницьким досвідом, який стався онлайн чи офлайн.

Content marketingконтент-маркетинг — маркетингова технологія створення та поширення цінного, релевантного контенту для залучення та утримання користувачів із певної цільової аудиторії — з метою стимулювання користувачів до здійснення необхідної комерційної дії.

Customer retention rate — рівень утримання клієнтів — показник, визначальний кількість лояльних споживачів. Розраховується за такою формулою:

RR = ((CE-CN) / CS)) х 100, де:

CE = кількість клієнтів на кінець періоду;

CN = кількість нових клієнтів у період;

CS = кількість клієнтів на початку періоду.

Customer journey – шлях клієнта – це кроки, які робить будь-який людина перед тим, як прийняти рішення про покупку. Використовується маркетологами для опису послідовності дій цільової аудиторії від виникнення потреби у продукті до покупки та використання. На кожному кроці потрібно виділяти точки взаємодії бізнесу із цільовою аудиторією.

Distinct seasonality – яскраво виражена сезонність.

link juice — посилальна вага — термін використовується для визначення важливості сторінок в алгоритмі Page Rank. Чим більше посилальної ваги отримує сторінка, тим вона важливіша в інтернеті.

link popularity - кількість посилань, що вказують на сайт - термін використовується для порівняння сайтів. Чим більше посилань на сайт, тим він "популярніше".

linkbuilding - лінкбілдинг - процес нарощування якісної зовнішньої посилання на сайт з метою пошукового просування.

linking strategy — схема/стратегія нарощування зовнішньої маси посилань — стратегія, за якою оптимізатор отримує посилання на сайт. Стратегія враховує тип посилань, якість донорів, тематику донорів та ін.

quality link - якісні посилання.

reciprocal links — посилання по обміну — посилання, які вебмайстри розміщують "один на одного".

tracking of internal links — відстеження переходів за внутрішніми посиланнями відстеження переходів користувачів за внутрішніми посиланнями за допомогою систем аналітики.

link farm - посилальна ферма - спеціально створюваний сайт (зазвичай - велика кількість сайтів), що не несе корисного контенту, мета якого — накрутка індексу цитування третього сайту (сайтів) шляхом розміщення посилань на нього (їх).

link baiting — отримання органічних посилань шляхом створення контенту, на який люди посилаються - в даному контексті bait означає "наживка". Зазвичай використовується вірусний (скандал, незвичайна новина/заява, розважальна відео) або корисний контент (інфографіки, дослідження), яким користувачі активно діляться і посилаються на джерело однієї сторінки або окремої її сторінки елемента.

e-commerce (електронна комерція) Так називають бізнес чи комерційну діяльність, що ґрунтуються на ІТ, іншими словами, бізнес в Інтернеті. За допомогою електронної комерції можна здійснювати покупки, що-небудь продавати, виробляти сервісне обслуговування, проводити маркетингові заходи найрізноманітнішого напрямку, використовуючи можливості Світової Мережі.

IP-адреса - походить від англ. Internet Protocol Address. Адреса комп'ютера, підключеного до Інтернету.

Usability - «юзабіліті сайту» термін, що позначає зручність користування сайтом.

Traffic – Трафік - у рамках інтернет-тематики виділяється два значення терміна

"Трафік":

1) Обсяг даних, прийнятих або надісланих комп'ютером користувача сервер, на якому знаходиться веб-ресурс. Вимірюється в кілобайтах, мегабайтах, гігабайтах і таке інше.

2) Кількість відвідувачів сайту в одиницю часу (як правило, говорять про

добової відвідуваності сайту, або облікового запису). Жаргонне вираження "лити трафік"

Конверсія - відношення кількості відвідувачів сайту, які скористалися пропонованої на сайті послугою, до користувачів, що побачили рекламу сайту, або послуги; перетворення відвідувачів веб-ресурсу на покупців або користувачів певних сервісів (послуг), яким присвячений цей веб-сайт.

Словник термінів інтернет маркетингу