SEO-просування інформаційних сайтів помітно відрізняється від просування сайтів послуг, інтернет-магазинів та інших ресурсів, що продають. Розкажемо про особливості та прийоми SEO для інфосайтів.
Час читання: 13 хвилин
Теги: SEO
Про що стаття?
- Особливості та основні проблеми інформаційних сайтів;
- Як працювати з контентом?
- Особливості семантичного ядра;
- Основні SEO-прийоми для інфосайту;
- Як відповідати вимогам пошукових систем?
- Якими методами можна вести просування сайту, крім оптимізації;
- Аналітика та оцінка результатів.
Для кого стаття?
- Для оптимізаторів;
- Для маркетологів;
- Для авторів статей;
- Для власників інформаційних веб-сайтів.
Інформаційний сайт – це ресурс, який не продає товари чи послуги безпосередньо користувачам, а пропонує їм отримати інформацію як практичну, так і пізнавальну. У цьому його принципова відмінність від комерційного сайту. Існує безліч видів інфосайтів або сайтів-статейників. У тому числі:
Мас-медіа (ЗМІ) федерального та регіонального рівня (наприклад https://odessa.online/ ).
Контентні новини: новини моди, шоу-бізнесу, IT, криптовалюти та ін.
Тематичні сайти: кулінарні, медичні, автомобільні, для молодих мам, спортивні. На відміну від контентних новинних проектів, вони орієнтовані не на гарячі інформаційні приводи, а на огляди і теми, до яких є стійкий інтерес. Хоча новини на них також є. Розрізнити їх можна в такий спосіб. Ресурси новин своїм контентом відповідають на запитання: «Що/Коли/Де відбувається?», а тематичні – на питання «Як зробити?», «Що це таке?», «Чому так вийшло».
Довідники, збірники нормативних документів, словники.
Блоги комерційних веб-сайтів. Їх ведуть банки, агенції, мережеві магазини та інший великий бізнес.
Саме ці типи ресурсів ви бачите у пошуковій видачі за інформаційними запитами. Приклад показаний на скріншоті нижче. Зверніть увагу, що у видачі навіть немає контекстної реклами, настільки інтент запиту далекий від покупки чогось.
В основному, інфосайти заробляють, показуючи рекламу відвідувачам. Все просто: чим більша середня відвідуваність і вище авторитетність та популярність сайту в тематиці, тим дорожче рекламне місце. Тому цілі просування — розширити охоплення, збільшити відвідуваність та обсяг тематичного трафіку за допомогою грамотної технічної оптимізації та якісного експертного контенту.
Виняток – блог на комерційному сайті. Він створюється як розділ для сторінок під інформаційні запити, щоб генерувати переходи в каталог і потенційні заявки. Іноді за рахунок цікавого оригінального контенту блог перетворюється на окремий тематичний майданчик і живе життям інформаційного сайту, продовжуючи приносити прибуток сайту-прабатькові.
Як планувати роботу з просування інформаційного сайту
Радимо провести SEO-аудит, який виявить проблеми та знайде точки зростання. На його основі вибудуйте стратегію, щоб просувати свій інфосайт. Для цього дайте відповідь на наступні запитання:
- У якій тематиці працює інфосайт, яке місце у ній посідає і хто його прямі конкуренти?
Наприклад, ресурс новин може публікувати суспільно-політичні новини, а може збирати інформацію, корисну для автолюбителів. Він може працювати на всеукранському рівні, як УНІАН, або на регіональному, як Одесса.online. Від цього залежить охоплення та потенційний трафік.
- Яким чином збиратиметься семантичне ядро? На яку частотність запитів ви орієнтуватиметеся?
Залежно від тематики та формату ресурсу, необхідно більшою чи меншою мірою працювати з усіма видами запитів – подієвими, сезонними, з постійним попитом. Плюс продовжили опрацьовувати комерційні запити в Google, оскільки мають гарне ранжування. Для виявлення запитів ми склали карту шляху клієнта по вирві продажів.
- Чи вся тематика закриватиметься текстами, чи частина висвітлюватиметься у відео?
Відео зараз підвищує залученість, з ним можна потрапити до ТОПу у пошуковій видачі. Але просування потребує якісного відео, а це додатковий бюджет.
- Як ви плануєте актуалізувати інформацію, як часто і якими силами оновлюватимете контент?
- Чи плануєте залучати експертів для написання та оцінки якості текстів, чи достатньо буде роботи копірайтерів?
Як створити якісний контент для інформаційних сайтів?
Якість контенту – основна проблема сайтів інформаційного типу. Хоч як парадоксально, коли інфосайт створюють, щоб набрати охоплення та показувати рекламу, контент часто створюється за принципом «швидко, багато, дешево». У результаті зростає кількість відмов, оскільки користувачі, які прийшли за інформаційними запитами, не одержують корисної або хоча б релевантної інформації – одні загальні слова, переписані з таких проектів. Заплутана навігація, складнощі з пошуком інформації на сайті не маскують проблеми з якістю. Виявити їх допоможе текстовий аудит ресурсу. Перерахуємо покроково його етапи:
Аналізуйте та сегментуйте цільову аудиторію. Наприклад, на сайті з рецептами ви можете залучити захоплених кулінарів, молодих мам, офісних працівників. Створіть окремі категорії рецептів: з складнішими інгредієнтами для досвідчених, корисні для мам, прості у приготуванні для зайнятих.
Створюйте корисні тексти. Пам'ятайте, що вони мають бути не тільки релевантними запиту користувача, але й закривати його потребу або біль.
Підвищуйте експертизу. У багатьох тематиках, наприклад, медичної, невірним контентом можна безпосередньо нашкодити користувачеві. Це негативно вплине і на ранжування сайту, і на репутацію бізнесу. Корисну інформацію може дати автор, який володіє експертизою та знає більше інформації на тему. Якщо ж текст пише копірайтер широкого профілю, перед написанням йому слід поринути в тематику, продукт і поглиблено вивчити тему.
Зробіть корисне зрозумілим. Використовуйте типографіку, інфографіку, щоб тексти були легкочитані та не вимагали спеціальних знань, щоб їх зрозуміти. Пам'ятайте, що при нинішній широті вибору ресурсів користувачеві простіше піти у видачу і на наступний сайт, ніж розбиратися в хитросплетіннях вашого.
У чому особливості опрацювання семантичного ядра для інфосайтів?
Збір семантичного ядра починається з основних запитів тематики, які стануть заголовками H1 сторінок. Перелічимо кілька рекомендацій щодо роботи з ними:
Якщо ресурс вже працює, перегляньте «рекомендовані запити» у планувальнику пошукових запитів Google Ads, «пошукові запити» в Google Search Console. Розширте семантику за рахунок інтентів та додаткових слів. Використовуйте автоматичні інструменти для парсингу сайтів.
У зібраних ключів перевірте частотність та заберіть дублі. Наприклад, запит типу «ножиці по металу праві або ліві різниця» та ключ «ножиці по металу праві або ліві в чому відмінність» пошукова система може вважати дублями і виключити одну зі сторінок з пошуку.
Проведіть кластеризацію запитів, щоб розуміти, які групи ключів мають бути на одній сторінці, а які потрібно рознести. З цим допоможуть інструменти автоматичної кластеризації.
Окрема категорія запитів для інформаційних сайтів — власні імена: персоналії, бренди, географічні назви. Їх можна використовувати як теги до статей.
Особливість просування інформаційних сайтів у тому, що вони може бути стабільного семантичного ядра, як в комерційних. Це типово для порталів, які отримують основний трафік з новинних запитів.
Які рішення у SEO підходять для просування інформаційних сайтів?
Розкажемо про основні рекомендації, за допомогою яких оптимізатори покращують SEO-показники сайтів. Робота з ними ділиться на кілька етапів: базові рекомендації, виправлення технічних помилок, покращення поведінкових факторів та робота з якістю сайту.
Використовуйте інструменти розробника та сервіси пошукових систем:
- Додайте сайт до Google Search Console та надішліть його на індексування.
- Намагайтеся потрапляти в блок «Швидкі відповіді» Google. Це позиції перед основною видачею, куди пошуковик автоматично підтягує зі сторінок частину релевантного контенту. Нижче приклад видачі на запит «контент».
- Використовуйте мікророзмітку для контенту, що пояснює, наприклад, рецептів, відео, FAQ. Така розмітка даних на сайті допомагає роботам пошукових систем зрозуміти, про що тут взагалі йдеться і сформувати зрозумілий сніпет, який наводить відвідувачів.
- Для сайтів ЗМІ організуйте присутність у агрегаторі новин Google News.
Перевірте всі технічні поради:
Характерна для інфосайтів проблема – дублі мета-тегів title та description. Також зустрічаються дублюючі сторінки з однаковим контентом на різні адреси, редиректи в навігації, відсутність редиректів зі старих сторінок на нові.
Пропишіть коректні title та description. Title має бути унікальним та релевантним для кожної сторінки. Застарілі або дублюючі title і description погано позначаться на ранжируванні. Нагадаємо, що тепер заголовки title, H1 і мета-опис description можна генерувати за допомогою нейромережі SearchLab.
Повідомте роботам, які важливі сторінки потрібно проіндексувати. Особливо, якщо у вас багато сторінок, глибока вкладеність, частина сторінок не має навігаційних посилань.
Використовуйте та не забувайте оновлювати карту сайту Sitemap, щоб покращити просування. Файл Sitemap не повинен перевищувати 50 Мб і містити не більше 50 000 URL-адрес. Регулярно актуалізуйте файл: додайте значні сторінки, видаляйте з Sitemap вже проіндексовані сторінки, вносите нові адреси, що часто оновлюються. Або створіть кілька файлів Sitemap. А щоб роботи погодилися їх дивитися, зробіть для них файл індексу Sitemap.
Визначте, як буде організовано взаємозв'язок між матеріалами – це відбивається на індексації. Введіть правила роботи з перелінування сторінок. Докладніше про прийоми та способи перелінкування можна прочитати в нашій статті «Перелінкування сторінок сайту - що потрібно для зростання позицій та конверсії?»
Перелінкування на інформаційному сайті має закривати потребу користувача в інформації, а не безглуздо водити його по ресурсу в марній надії покращити поведінкові фактори. Тому налаштовуйте пагінацію, особливо на великих сайтах, де кілька тисяч сторінок.
Зробіть пагінацію зручною для користувача. Простежте, що сторінки коректно індексуються.
Нескінченне прокручування стрічки зручне для користувачів, але створює проблеми для пошуковика. У цьому випадку можна зробити розділ "архів матеріалів" зі статичною пагінацією. Або віддавати пошуковій роботі одночасно з нескінченною стрічкою альтернативний статичний код.
Не забудьте зробити теги, фільтри на теми, блоки «прочитати на тему», «всі статті автора» – все, що полегшує пошук контенту користувачам та індексацію пошуковикам.
Перевірте якість сайту, щоб відповідати алгоритмам пошукових систем
Регулярно вимірюйте швидкість завантаження сторінок. Для алгоритмів пошукових систем це важливий показник якості. Поки сторінка повільно завантажується, користувач піде до конкурента. Це погано відіб'ється на поведінкових факторах, а у зв'язку з впровадженням алгоритмів оцінки якості ресурсу від Google ваш сайт ризикує втратити довіру до пошукових систем.
З 2021 року Google використовує нові фактори оцінки якості сайту Core Web Vitals (CWV). Оцінка будується на трьох показниках.
Створення контенту для сайтів новин та статей: рекомендації експертів
Знайдіть цікаві для користувачів теми та використовуйте різні формати контенту, щоб залучати користувачів.
Шукайте теми для статей, які добре ранжуватимуться.
Як редактору та автору знаходити цікаві користувачам теми для статей? Заведіть на сайті розділи під вічнозелену семантику: новини області, діяльність осіб, форуми та поради. Наприклад, "Новини Київщини", "Губернатор Одеської області", "Форум для дачників", "Поради автовласникам". Під час введення ключового запиту в Google з'являються пошукові підказки – те, що нещодавно шукали користувачі за схожими запитами. На скріншоті є приклад пошуку теми для ресурсу дачної тематики.
З підказок можна вибрати тему для статті. Потім Google Ads допоможе зібрати додаткові запити SEO для ЗМІ на обрану тему. Є ще Google Trends – безкоштовний сервіс, який покаже, як часто той чи інший ключовий запит шукають із регіонів та міст. Так ви знайдете тему, що зацікавить користувачів, і оптимізуєте виклад так, що пошукові системи не пройдуть повз.
На інформаційному сайті логічно розміщувати не лише текстовий, а й медіаконтент, особливо відео. Він приваблює тих користувачів, що не любить читати, підвищує залученість та довіру. Введіть мікророзмітку відео, щоб проіндексувати його в Google. Для зображень прописуйте теги alt, використовуючи ключові запити.
Ще один тренд сучасного маркетингу – UGC (User Generated Content). Якщо налагодити відгуки, коментарі, огляди від користувачів сайту, можна за рахунок них згенерувати масу контенту. До того ж нативний контент (про вас) викликає довіру та залучає користувачів сильніше, ніж брендовий (від вас). Не соромтеся на сторінках вашого сайту запрошувати користувачів писати вам, надсилати відео та фото. Зробіть надсилання UGC-повідомлень зручним, щоб можна було клікнути та відправити, наприклад, боту, не переходячи по купі посилань, не шукаючи контактів.